- Jednání Valné hromady se zúčastnilo 108 ze 117 členů, jednání bylo usnášení schopné.
- Valná hromada bere na vědomí následující změny členské základny:
- Školy, které vystoupily z Asociace:
SŠP, Krnov, příspěvková organizace - Školy, které splynuly s jinou organizací, změna názvu školy:
0 - Školy, které jsou novými členy Asociace:
0
- Valná hromada projednala výroční zprávu za kalendářní rok 2016 předloženou Dozorčí radou Asociace a schvaluje výsledky hospodaření za rok 2016. Výroční zpráva je přílohou tohoto usnesení. (Příloha – výroční zpráva za rok 2016)
Výsledky hlasování: pro 108 proti 0 zdržel se 0
- Valná hromada schvaluje návrh rozpočtu Asociace pro rok 2018. (Příloha – schválený rozpočet pro rok 2018)
Výsledky hlasování: pro 108 proti 0 zdržel se 0
- Valná hromada přijala následující stanoviska k odborným tématům:
- Valná hromada projednala návrh reformy financování regionálního školství. Jednoznačně požadujeme zajistit dostatečnou výši nadtarifních složek platů, která je nezbytná pro personální zajištění výuky zejména v odborných předmětech. Dále je nutné dořešit:
- Financování tříd, ve kterých je vyučováno více zaměření jednoho oboru. K tomu by bylo možné využít například obnovení termínu zaměření oboru.
- Způsob financování praktických jízd předmětu řízení motorových vozidel, kdy jeden učitel vyučuje vždy jen jednoho žáka.
V oblasti financování technických škol požadujeme vytvoření potřebných zdrojů pro trvalou obnovu technického vybavení pro výuku. Doporučujeme využít i možnosti operačních programů a jejich úpravy v tomto smyslu.
- Valná hromada opakovaně a důrazně upozorňuje na nutnost skokového navýšení platů pedagogických pracovníků tak, aby byly minimálně srovnatelné s platy ostatních pracovníků s vysokoškolským vzděláním. K navyšování platů dochází i u ostatních zaměstnanců ve veřejných službách a státních zaměstnanců. Za tohoto stavu není reálné dosáhnout vládou přislíbené výše 130 % průměrného platu v roce 2020 bez razantního navýšení.
- Valná hromada nesouhlasí s možností opakování jednotných přijímacích zkoušek v maturitních oborech vzdělání. Jde o velmi neefektivní vynakládání prostředků státního rozpočtu a další administrativní zátěž škol. Tento model nelze na základě porovnání výsledků opakovaných zkoušek v roce 2017 objektivně obhájit. Proto navrhujeme konat zkoušku pouze jednou, případně nahradit přijímací zkoušky plošným testováním žáků 9. tříd základní školy.
- V rámci revizí RVP v oborech skupiny 18 Informatické obory a skupiny 23 Strojírenské obory je nutné legislativně vyřešit získání elektrotechnické kvalifikace zařazením bloku odborných elektrotechnických předmětů, jehož absolvování by bylo uvedeno na maturitním vysvědčení absolventa. Je to nutné z důvodu uplatnění absolventů v mechatronických oborech a činnostech popsaných NSK, kdy absolventi výše uvedených oborů zasahují do technologií v průmyslových a elektrotechnických provozovnách.
- Valná hromada upozorňuje na další neúměrný nárůst administrativy ve školách, a proto žádá MŠMT, aby aktivněji vystupovalo v mezirezortních vyjednáváních ve smyslu snížení této zátěže. Současný stav znamená nutnost posílení počtu nepedagogických pracovníků, kteří budou tyto činnosti zajišťovat.
Špindlerův Mlýn 5. 10. 2017 Ing. Jiří Zajíček, v.r.