V říjnu 2021 se ve Špindlerově Mlýně uskutečnil metodický seminář ředitelů středních průmyslových škol, spojený s 32. Valnou hromadou Asociace SPŠ ČR. Jednání zahájil předseda asociace Ing. Jiří Zajíček, který shrnul činnost ASPŠ v uplynulém období. Klíčová témata zahrnovala reformu financování regionálního školství, problematiku platových poměrů, novelu školského zákona (zejména úpravy maturit), distanční vzdělávání a inovaci oborové soustavy.
Zástupci MŠMT v čele s ředitelem odboru Ing. Petrem Bannertem prezentovali aktuality v oblasti rámcových vzdělávacích programů, přijímacího řízení a maturitní zkoušky. V rámci Strategie 2030+ byla diskutována i profesní maturita a důraz na kompetenční přístup ve vzdělávání. PhDr. Ondřej Andrys z ČŠI upozornil na dopady distanční výuky – během jara 2020 se třetina škol potýkala s problémy a přes 10 000 žáků vypadlo z výuky.
V odpolední části proběhla odborná jednání v sekcích a následně prezentace výsledků maturit 2020 a přípravy na rok 2021. Diskutovalo se o poklesu zájmu o maturitu z matematiky a migraci žáků mezi kraji. Následující den představil Viktor Pati zástupně za nemocného náměstka Velčovského Operační program Jan Amos Komenský, včetně plánovaných výzev a šablon pro střední školy a VOŠ s důrazem na ICT, spolupráci se zaměstnavateli a školní akční plány.
Na Valné hromadě byla schválena zpráva o hospodaření za rok 2020, návrh rozpočtu na rok 2022 a změna stanov, která umožňuje distanční jednání. Dále proběhly doplňovací volby do Rady a Dozorčí rady. Byla potvrzena účast 110 členských škol a plán dalšího jednání na říjen 2022.
Valná hromada přijala řadu důležitých stanovisek: odmítla opakování přijímacích zkoušek v rámci jednoho kola, podpořila digitalizaci přijímacího řízení a vyzvala k novelizaci zákona o pedagogických pracovnících kvůli nedostatku učitelů. Apelovala na MŠMT ohledně systémového řešení platů ředitelů, financování odborných škol a snížení administrativní zátěže – např. navýšením limitu pro investiční nákupy a zjednodušením zápisu do registru smluv. Podpořila také zavedení měřitelných výstupů ze ZŠ a posílení ICT vybavení středních škol.
Usnesení bylo schváleno většinou 104 hlasů, proti nebyl nikdo, jeden člen se zdržel.