V návaznosti na vyhlášení MŠMT ČR č.j. 19 300/2007-23 probíhá ve školním roce 2008/09 maturitní zkouška na technickém lyceu v rámci pokusného ověřování. Sekce TL Asociace středních průmyslových škol doporučuje členským školám strukturu profilové části maturitní zkoušky, která zahrnuje ústní zkoušku z matematiky, volitelný odborný předmět a praktickou maturitní práci. Členské školy mohou zasílat připomínky do 8. října 2008. Připravuje se rovněž aktualizace RVP ve spolupráci s NÚOV a metodická podpora včetně plánovaného semináře.
Sekce technického lycea Asociace SPŠ ČR se na svém jednání dne 18. října 2007 věnovala důležitým tématům souvisejícím s výukou a maturitními zkouškami na oboru technické lyceum. Byla potvrzena prodloužená platnost rozhodnutí o pokusném ověřování maturit na TL pro roky 2007/08 a 2008/09. Členové sekce zároveň jednoznačně odmítli návrh na sjednocení rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro všechny typy lyceí a podpořili samostatnost jednotlivých lyceálních oborů.
Diskuse se zaměřila také na tvorbu školních vzdělávacích programů (ŠVP), jejich formální ohlašování a požadavky vyplývající z RVP. Byly rovněž navrženy tři části profilové maturitní zkoušky, včetně zachování obhajoby dlouhodobé maturitní práce. Nabídka metodické pomoci pro školy, které s TL začínají, zůstává i nadále v platnosti. Sekce zároveň vyzvala školy k aktualizaci údajů v databázi ASPŠ ČR.
Sekce technického lycea Asociace SPŠ ČR se ve svém jednání věnovala především rozvoji metodické podpory škol vyučujících obor Technické lyceum a aktuální problematice tvorby školních vzdělávacích programů (ŠVP). Ohlédla se za úspěšným seminářem k dlouhodobým praktickým maturitám, který proběhl v listopadu 2005 v Praze, a potvrdila pokračující zájem škol o metodickou pomoc i odborné konference ve spolupráci s vysokými školami.
V rámci programu PILOT S byly vybrány čtyři školy, které vypracovaly ŠVP pro technické lyceum – jejich práce byla hodnocena pozitivně. Sekce přijala doporučení týkající se jednotné struktury učebních plánů a možnosti přestupů mezi školami. Zároveň podpořila sdílení zkušeností prostřednictvím online konferencí a upozornila na dostupné nástroje pro výuku grafiky a geometrie, včetně nabízených školení a softwarových pomůcek.